Hızlı Erişim: (0212) 976 69 67 | bilgi@agartan.av.tr

Online İtibar Yönetimi

online itibar yönetimi

Online itibar yönetimi bir markanın, şirketin, projenin veya herhangi bir online platformun yönetilebilmesi ve iyileştirilebilmesi için çevrimiçi olarak yönetilen araçların kullanılmasıdır. Gelenekselleşmiş olan PR yöntemlerinden çok daha karmaşık ve katmanlı bir yapıya sahiptir. Marka ve itibar yönetimi için hiçbir zaman tek bir PR yaklaşımı tek başına yeterli olmamaktadır. Bu sebeple, online ve offline PR çalışmalarının bir arada entegre bir biçimde yapılması gerekir.

İnternete erişimin giderek artması ve gündelik hayatta daha sık kullanılması internet üzerinde yer alan içeriklerin tüketiciler tarafından da dikkate alınmasına yol açmıştır. Satın alma sürecinde olan insanların %50’lik kısmı online arama sonuçlarına ve %50’lik kısmı ise online haberlere baktıklarını belirtmektedir.

Online İtibar Yönetimi Hangi Platformları Kapsar?

Uygulanacak olan online itibar yönetimi tekniklerinin aynı anda pek çok farklı platform ile uyum içerisinde uygulanması gerekir. Yalnızca arama motoru optimizasyonu (SEO) çalışmaları değil, aynı zamanda sosyal ağlar, video ve paylaşım siteleri, haber siteleri, okuyucu yorumları, bloglar ve diğer tüm içerik sitelerinde ciddi bir yönetim planı oluşturulması gerekmektedir. Platformların erişilebilirliği ve yönetimin başarısı elde edildiği zaman sonuçlar şaşırtıcı olabilmektedir.

Online itibar yönteminde tüketiciler ile birebir bağlantı kurarak onlar ile daha iyi ilişkiler geliştirmek son derece önemlidir. Arama motorlarında markanız veya şirketiniz yazıldığı zaman onların karşısına çıkmak da büyük bir önem taşımaktadır.

Online İtibar Yönetimi Nasıl Yapılır?

İnsanların markanızı duyduğu zaman zihinlerinde olumsuz düşüncelerin canlanmamasını istiyorsanız, online itibar yönetimi için profesyonel destek almalısınız. Online itibar yönetimi stratejileri alanında uzman olan kişiler tarafından geliştirilebilecek olan online itibar yönetimi stratejileri, farklı kanalların kontrol altında tutularak yönetilebilmesini sağlar.

Kişi, marka veya firmanın ilk olarak detaylı bir şekilde analiz edilmesi gerekir. Bu çalışmalardan sonra ilgili departmanların dijital itibarlarının geliştirilmesi için çalışmalar başlatılır. Dijital itibarınızı artırabilmek için SEO ve SERP dünyasında da var olmanız gerekir.

İnternet sitelerinin aslında sizin kimliğiniz olduğunu da asla unutmamalısınız. Sosyal medya üzerinde vakit geçirirken ise, tamamen aktif olmalısınız. Sosyal medya platformlarında yer alırken aktif bir şekilde insanlar ile etkileşime geçmelisiniz.

İnternet üzerindeki itibarınızın yanlış yönlendirmeler ve aslı olmayan haberlerden dolayı zedelendiğini düşünüyorsanız yasal haklarınızı da kullanabilirsiniz.